Vogelwerkgroep

De vogelwerkgroep van de Leidse KNNV-afdeling (momenteel bijna 70 leden) organiseert elk jaar meerdere excursies en enkele studieavonden; zie het werkgroepprogramma in Bladgroen en/of op deze website onder Agenda.
De activiteiten van de werkgroep staan open voor alle KNNV-leden, dus niet alleen voor de leden van de werkgroep.
Maar bij limitering van het aantal deelnemers (bij excursies meestal max. 16 tenzij anders vermeld) krijgen werkgroepleden voorrang bij de plaatsing.

Een studieavond kan een avond met een fotopresentatie over een boeiend onderwerp zijn of een ander doel hebben, bijv. het programma voor het nieuwe jaar samenstellen.

In 2020 heeft de Vogelwerkgroep haar activiteiten uitgebreid met een enthousiaste Nestkastenwerkgroep. Voor ideeën en/of meedoen: neem contact op met Stan van der Laan (klik hier voor e-mail).

Sinds 2019 wordt, voorafgaand aan de tuinvogeltelling van Vogelbescherming die eind januari plaatsvindt, een Minicursus Tuinvogels Herkennen gegeven voor beginnende vogelaars die aan die telling mee willen doen. De cursus bestaat uit één avond theorie en één ochtend excursie. Contact via Reinier de Man (klik hier voor e-mail)

Wij hopen gezamenlijk te kunnen genieten van de prachtige gebieden die ons land rijk is en ons daar te laten verrassen door de vogels. In de groep is een ruime belangstelling aanwezig voor alle aspecten van de natuur, zodat wij ons niet alleen richten op het vogelen maar op alles wat leeft en groeit. Zo streven wij ernaar de blik breed te houden, uiteraard met het accent op de vogels. Wij verwelkomen eenieder die deze instelling kan delen.

Coördinator: Anke Burgers, voor e-mail klik hier.