Internationale dag van de Biodiversiteit: Vlinderroute in Lentevreugd bij Wassenaar

In de Week van de Biodiversiteit organiseert de KNNV-afdeling Leiden op woensdagmiddag 22 mei een vlinderexcursie in natuurgebied Lentevreugd.

Natuurgids Hugo Woudenberg neemt een groepje van maximaal 8 deelnemers mee op de route waar hij al jaren de vlinderstand monitort in dit prachtige gebied grenzend aan het duingebied Berkheide

Lentevreugd is een voormalig bollenland aan de voet van de Wassenaarse Slag, dat 18 jaar geleden werd omgevormd naar natuurgebied met kwelgrasland en poelen. Tegenwoordig vinden we er een flink aantal soorten libellen en vlinders.
In 2013 is met behulp van de Vlinderstichting een vlinderroute uitgezet. Jaarlijks wordt deze route van april tot oktober volgens een bepaald protocol gelopen en worden de vlinders geïnventariseerd.

Er kunnen maximaal 8 deelnemers mee met deze wandeling. Je kunt je hiervoor aanmelden vanaf 12 mei, via klik hier.
Verzamelen tussen 12.45 en 13.00 uur op het parkeerplaatsje van Lentevreugd, de excursie duurt tot ongeveer 15.30 uur.

Datum & tijd
wo 22 mei 2024 om 13:00
Vertrekplaats

parkeerplaats (niet erg groot) bij Lentevreugd; aan de rotonde Katwijkseweg (N441) / Kokshornlaan (Wassenaar)